2011-02-27
 23:40:27

Fullspäckad helg!

Är rejält trött och sliten efter helgens evenemang. Kanske ska göra en liten sammanfattning av alla dagar jag hållt mig borta?

Torsdag: Kvällen spenderades med Edgar, Amanda, Melvin och drinkar av alla dess slag (totalglömde att jag äger en kamera, därav har jag inga bilder att dela med mig av). Det blev dock en mycket trevlig kväll med kortspel, kinect och Big brother och avslutades sedan med en sleepover.

Fredag: Startade dagen med en tripp nere på stan med Mamma och lillasyster. Dop-present inhandlades och sedan avnjöts en räksallad. Camilla (Es syster) plockade sedan upp mig och vi handlade ingredienser till alla 5 tårtor jag bakat under helgen. Fredagseftermiddagen/kvällen spenderades med att baka ihop grunden till tårtorna med mumsiga fyllningar av alla dess slag. KitchenAiden gick på högvarv kan jag meddela! :)

Lördag: Ställde klockan för första gången på evigheter, klev upp och garnerade alla 5 tårtor, gick som smort och blev klar i god tid. Sedan blev det att packa ihop alla tårtor och bege oss iväg mot lokalen där Es bedårande lilla systerson skulle namngivas. Mycket trevligt! Fortsatte kvällen med pizza (ajajaj ingen LCHF där inte) och alkohol i massor, mycket trevligt. Slutade med att Amanda och Melvin även idag sov över, mys!

Alla tårtor innan garneringen var på plats.
Prins-tårtan
Godaste av dem alla, enligt min smak iallafall blev Päron/After eight-tårtan, mums!
Jordgubbstårta.
I denna var det chokladbotten, chokladmousse och banan/vaniljmos.
Hallontårta

Tårtorna blev mycket uppskattade, kul. Fick en hel del förfrågningar om jag skulle bli konditor, tåls att tänka på, haha. Nästan allt gick åt!

Söndag: Började dagen med frukost a´la Melvin och Amanda. Har sedan legat sängliggandes nästan hela dagen framför tv:n, jag har sotat för lördagskvällen kan jag meddela. Kvällen tillbringades återigen med Edgar, Amanda och Melvin, massvis av ostar och mörka choklader. Kollade på Big brother och Solsidan och nu sitter jag här och funderar på att kanske ta igen mina sovtimmar snart. Imorgon ska jag bege mig mot IKEA med min älskade Therese! Mysigt.

Hoppas att ni haft en lika trevlig helg som jag! God natt.


Sussi Ö
PUBLICERAT: 2011-02-28, 08:07:39

Jättefina! <3


camilla
PUBLICERAT: 2011-02-28, 15:40:05

Ja Emily, det var verkligen roligt i helgen! Tusen tusen tack för all hjälp. :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: