2011-03-02
 11:04:47

Onsdag

Halloj! Igår hade jag en riktig hemmadag. Amanda kom förbi på lunch så vi lagade vitkålsspagetti och köttfärssås. Ett riktigt gott LCHF-alternativ. Strimla vitkålen, stek i smör, häll över en skvätt grädde och låt småputtra ett par minuter, servera med köttfärssås. Efter lunchen kollade vi på Despicable me eller Dumma mej som den heter på svenska, en sååå mysig film som för med sig många goa skratt. Definitivt värd att se!


Spenderade även resten av dagen framför tv:n tills dess att vi kände oss rastlösa och kom på att vi ville laga plankstek till middag. Eftersom att jag äter LCHF passar ju inte potatismos så bra, så då fick det bli blomkålsmos och kan faktiskt säga att det är GODARE än potatismos. Som sås hade vi champinjonstuvning och bearnaise.


Till efterrätt gjorde jag en mintchokladmousse med vaniljgrädde och rårörda hallon, superdupermumsigt.

Funderar på om jag ska ta och äta lite frukost och sen kanske ta mig ut i det vackra vädret. Solen skiner för fullt! Ha en fortsatt trevlig dag.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: