2011-03-22
 10:34:01

Sjukstuga

Jajamensan det har jag här hemma med mig själv, pratade precis med E som är i skolan och han började också känna sig lite krasslig i halsen. Sån otur! Nu när det har lovats så fint väder den här veckan ska man behöva ligga hemma. Just nu önskar jag att solen gick i moln så att jag slipper ha sådan ångest över att jag ligger här hemma och inte åstadkommer någonting. Funderade på om jag skulle ut och promenera lite, bara lite, i sakta tempo, men eftersom att jag knappt har energi till att sitta här så är det nog ingen bra idé.
Termometern visar +10 grader i skuggan idag

Ett bra förkylningsknep har ju alltid varit att äta glass när man har ont i halsen då det svalkar skönt. Men glass är ju vanligtvis inte så LCHF-vänligt och det är enormt svårt att lyckas utan glassmaskin när man gör egen. Men i fredags så hittade vi faktiskt en just LCHF-glass på ICA här i lilla Nynäshamn, då blir man glad! Det går framåt.
Den avnjöt vi igårkväll med varma hallon, mycket mumsigt och lindrade skönt i halsen, i alla fall för en liten stund. Det som är ännu bättre är att man behöver sig endast en liten klick då den är riktigt gräddig vilket gör att den räcker en bra stund. Denna burk gick på ca 45kr.
Smarrigt värre!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: